Deel dit artikel
-

Bloemenabonnement Bloomon naar Duitsland

Online bloemenabonnement Bloomon breidt uit naar Duitsland. Het bedrijf bezorgt kwaliteitsbloemen in heel Europa. Tijdens een eerste investeringsronde eind vorig jaar haalde Bloomon 1 miljoen dollar op om deze groei te financieren.

Volgens Patrick Hurenkamp, oprichter en directeur van Bloomon, ligt de Duitse markt voor de hand. Veel Duitsers steken regelmatig de grens over om Nederlandse bloemen in huis te halen. De Duitse bloemenmarkt is ongeveer driemaal zo groot als in Nederland en Duitsers besteden per inwoner het meest aan bloemen binnen de EU.

De 1 miljoen dollar kwam van een aantal internationale business angels, volgens Hurenkamp ‘ervaren retail-experts’.

Bloomon werkt met een flexibel abonnement. Op de website kunnen klanten kiezen uit boeketten, en ook de bezorgfrequentie aanpassen. De bloemen worden in Nederland en Duitsland op donderdagavond aan huis bezorgd. Stylist Anton van Duijn (finalist SBS6-programma Hollands Beste Bloemstylist) is verantwoordelijk voor de ‘moderne stijl zonder veel bladgroen’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond