Deel dit artikel
-

BNP Paribas Fortis bouwt bankkantoor van morgen

De Belgische BNP Paribas Fortis bank opent in Gent een nieuw kantoorconcept vol nieuwe technologieen.

Mensen begeven zich steeds minder naar hun bankkantoor en handelen hun bankzaken steeds meer online af. Bij de bezoeken aan het kantoor staan gepersonaliseerde dienstverlening en persoonlijk contact dan ook centraal.

Centraal in de Flagship, want zo heet het kantoor, staat de transparante, interactieve Innovation Wall. Dit is een uitgerekte, licht gekromde LED-wand, met op ooghoogte ingewerkte touchscreens die ‘uitnodigen tot interactie’.

De bezoeker kan verschillende opties kiezen: via de Financial Type Indicator kan hij zijn persoonlijk financieel profiel ontdekken, en via Home on the spot kan hij alles te weten komen over kopen, huren en (ver)bouwen.

5922a936-0229-11e6-9883-40405487e654

De LEDwand fungeert ook als een interactief communicatiemiddel met de bezoekers. Wie bijvoorbeeld een vergaderplek boekte, wordt op de Wall verwelkomd.

Daarnaast bevindt er zich in de Flagship ook een zogenoemd Phygital lab: een showcase van de nieuwste digitale technologie zoals 3D printers en holocubes om te experimenteren. De bezoeker van de Flagship kan bijvoorbeeld ook zijn eigen T-Shirt ontwerpen met afbeeldingen van lokale kunstenaars aan de hand van de digitale T-Shirtprinter.

Ook aan de allerjongsten is gedacht met de graffiti wall. Daarop kunnen zij digitaal sprayen, ontwerpen en illustreren. Ook zijn er coding-for-kids tools, smart toys, robotjes en videogames op ‘kindermaat’.

De Flagship is eveneens uitgerust met de Innovation Library, een digitale bibliotheek met praktische tools en methodes om te innoveren.

e04e4bb8-023d-11e6-a54b-40405487e654

Deel dit bericht

2 Reacties

Paul Haarman

Tja, ik weet het niet. Waarom zou ik naar een bank gaan? Om daar in alle privacy met een bankspecialist over mijn zaken te praten. Waarschijnlijk ook om me te laten informeren over nieuwe mogelijkheden op financieel gebied (middels 1 op 1 gesprekken of middels een event). Ik zou nooit naar een bank gaan om een T-shirt te laten ontwerpen of met graffiti te spelen. Meegaan met je tijd wil niet zeggen dat we ons moeten onderdompelen in een sexy sausje. Wanneer een bank gewoon de taken opneemt die hem toekomen is dat meer dan genoeg (o ja, wat was dat ook weer: goed persoonlijk financieel advies, kredietverstrekking, oog voor de noden van de klant, meedenken over de financiële toekomst van de klant en nog meer van die o zo belangrijke zaken die misschien wat saai aanvoelen maar onontbeerlijk zijn voor een gesmeerd lopende economie en samenleving).

LUC BOEKE

ING Direct in Canada is ooit op verzoek van klanten ‘retailvestigingen’ gaan openen. Er is dus wel degelijk nood aan een fysieke interface…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond