Deel dit artikel
-

BNP Paribas investeert 3 miljard euro in digitale transformatie

BNP Paribas schroeft zijn digitale investeringen met vijftig procent op tot drie miljard euro in de komende drie jaar om een digitale transformatie te bewerkstelligen. De noordelijke markten Nederland, Duitsland, Engeland en Scandinavië krijgen daarbij extra aandacht.

Dat vertelde topman Jean-Laurent Bonnafé gisteren bij de presentatie van de financiële cijfers over het jaar 2016.

Deze investeringen moeten vanaf nu jaarlijks gemiddeld 3,4 miljard euro kostenbesparing opleveren en vanaf 2020 structureel nog eens 2,7 miljard per jaar. Dat is taal die beleggers graag horen. Het is niet duidelijk hoeveel ontslagen de besparingen met zich meebrengen, maar er zullen fysieke kantoren worden gesloten.

In ronkend jargon beschrijft BNP Paribas dat het de customer journey wil optimaliseren, processen end-to-end stroomlijnen en meer digitale klantgerichte diensten wil ontwikkelen om ‘bank van de toekomst te worden’. Natuurlijk wordt er nieuwe technologie ingezet en agile gewerkt.

Tegen de Financial Times zegt Bonnafé dat hij niet bezig is met banen creëren maar vooral met het managen van transitie.

BPN Paribas ís actief in Nederland maar wil zijn aanwezigheid hier, net als elders in noord-west Europa, aanzienlijk opschroeven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond