Deel dit artikel
-

Bol.com start uitgebreid advertentieprogramma

Bol.com kondigt een heel nieuwe afdeling Marketing & Media Services aan die bedrijven gaat helpen bij het plaatsen van gerichte advertenties op het eigen platform.

Naast bol.com Sponsored Products kunnen bedrijven kiezen voor display advertising en adverteren via merkpagina’s, nieuwsbrieven, online magazines en weblogs in combinatie met social media inzet.

Het bedrijf werkt hiertoe nauw samen met de Ahold Delhaize Marketing & Media Groep. Ook is een contract gesloten met het Amerikaanse HookLogic voor gesponsorde productaanbevelingen binnen bol.com.

De productadvertenties via HookLogic Exchange worden getoond tussen de andere producten en verwijzen naar de productpagina binnen de winkelomgeving.

Merken selecteren met welke productcategorieën zij willen adverteren en stellen de klikprijs vast. Adverteerders betalen alleen voor resultaat, als het winkelend publiek op de advertenties klikt.

HookLogic heeft recentelijk een kantoor in Parijs geopend om de Europese markt beter te bedienen. In de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk heeft men P&G, Unilever, L’Oréal, Microsoft, Philips, EA en Hasbro als klant. Later dit jaar worden meer partijen aangesloten.

Bol.com is Marketing & Media Services reeds gestart met meer dan honderd bedrijven, waaronder L’Oréal, Philips, Brabantia, Miele en Rituals. Adverteren via bol.com kan al vanaf 50 euro.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Mikel

Enig idee of er ook op korte termijn via rtb kan worden ingekocht?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond