Deel dit artikel
-

bol.com: bestellingen vanavond naar 10 artikelen per seconde

bol.com verwacht vandaag, de maandag voor Sinterklaas, een recordaantal cadeautjes te verpakken. De meeste bestellingen komen rond 21.30 uur binnen. De topdrukte zal nog tot laat in de avond aanhouden, waarbij op het drukste moment naar verwachting zo’n 10 artikelen per seconde worden besteld.

Even na middernacht verlaten meer dan 300.000 cadeautjes het dc van bol.com. Het aantal bestelde cadeautjes zal vandaag naar schatting bijna 50 hoger meer zijn dan vorig jaar op de drukste dag voor Sinterklaas.

Bol.com wordt op drukke dagen als deze ruim 2 miljoen keer bezocht, zo laat het bedrijf weten.

Uit een analyse van de besteding per artikel in de aanloop naar Sinterklaas blijkt dat Nederlanders gemiddeld bij bol.com dit jaar 26 euro uitgeven. In 2014 lag de besteding per artikel iets lager.

De meeste bestellingen per inwoner komen uit de provincies Noord-Holland en Utrecht. Net als vorig jaar zitten de ‘big spenders’ in Noord-Brabant, Noord-Holland staat ook aan de top. In deze regio’s wordt gemiddeld het meeste geld uitgegeven per sinterklaasbestelling. Inwoners uit de provincies Groningen en Overijssel geven het minst uit per bestelling.

In het bestelgedrag heeft bol.com een opvallend verschil tussen mannen en vrouwen ontdekt. Over het algemeen geven mannen per bestelling meer uit dan vrouwen. Bij de kassa blijken vrouwen echter vaak meer artikelen in het winkelmandje te hebben.

Deel dit bericht

4 Reacties

Babs

Leuke gratis reclame voor bol.com…. 🙂

Gijs Vroom

@Babs
Is ieder artikel wat wij over Bol.com (of welk willekeurig bedrijf) schrijven ‘gratis reclame’? Okee, het logo op de infographic maakt het een commerciële uiting, had niet gehoeven. Maar de feiten zijn zeker ‘leuk om te weten’.

Babs

Nee ik had het nu alleen over dit artikel.
Het is niet voor niets dat ze dit vóór Sinterklaas uitsturen en niet erna (als ze de exacte getallen weten). 🙂

Gijs Vroom

@Babs
Eens, zij hebben een publiciteits-doel met het maken van deze Infographic. We vonden het leuk / interessant genoeg om te melden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond