Deel dit artikel
-

Bol.com opent winkelwand op Rotterdam Centraal

Een muur van achttien meter lang met foto’s van zomerse artikelen met een directe link naar bol.com. Voor OV-reizigers is deze tijdelijke winkel niet te missen in het metrostation van Rotterdam Centraal.

De wand toont in de komende weken handige ‘snacks’, artikelen die je toch nog even snel koopt voor een vrije dag thuis of een reis naar het buitenland. De wand toont 33 artikelen die de passant direct kan kopen.

Het aanbod varieert van hangmat tot koelbox en van babybedje tot boombox. En boeken natuurlijk, digitale boeken die via een geadverteerde e-reader zijn te kopen. Layar levert een extra informatielaagje bovenop de getoonde artikelen. Daarvoor moet de reiziger wel de gelijknamige app voor hebben geïnstalleerd.

Ieder artikel is, zoals inmiddels bekend van dit soort winkelmuren, voorzien van een QR-code. De OV-reiziger hoeft deze code enkel te scannen om de bol.com-winkel binnen te stappen en een aankoop te doen.

De pop-up store is ontwikkeld door Shop2mobi met vervoersbedrijf RET.

Deel dit bericht

2 Reacties

Olivier Kerkhofs

Je hoort en ziet het meer en meer. Toch ben ik zeer benieuwd naar de resultaten! Is de consument bereid om die app te downloaden? Wat is de omzetstijging, etc?

Erwin Boogert

Terecht punt. Bij bladen en kranten zie je dat de QR-code verre van een doorslaand succes is. Aan de andere kant: de vorm en de inhoud zijn hier wel anders, want gericht op impulsaankopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond