Deel dit artikel
-

Bol.com-afhaalpunten vóór juli in alle Albert Heijns

Albert Heijn gaat in de komende acht weken op 700 locaties in België en Nederland afhaalpunten installeren voor bol.com. Consumenten kunnen hun online bol.com-bestellingen dan een dag later al afhalen bij het boodschappen doen.

AH en bol.com trekken in de komende maanden gezamenlijk op in de marketing van hun diensten. De eerste daarvan is er die grote impact zal hebben op het Nederlandse e-commerce landschap: de digitale koopwereld raakt verbonden met de fysieke, dagelijkse praktijk van het boodschappen doen.

In het afgelopen jaar deden de twee bedrijven ervaring op met cross channel retailing in 59 AH’s. Klanten van bol.com konden daar hun digitale orders gaan afhalen een dag na de bestelling. De bedrijven hebben nu voldoende data verzameld om dat systeem in zeer korte tijd landelijk op te schalen.

De ervaringen van 2012 leerden dat zo’n vijf procent van de internetbestellingen in de AH-winkels worden afgehaald. Het is niet bekend in welke mate dit de transportkosten voor bol.com drukt en hoe groot de upsell voor AH is.

De supermarkt beschikt inmiddels ook over zeven afhaalpunten, locaties waar consumenten hun via internet bestelde dagelijkse boodschappen kunnen oppikken. Zij leggen hun boodschappenrondje niet af door een bakstenen winkel, maar thuis of op kantoor met de muis in de hand.

Bestellingen bij bol.com worden op werkdagen uitgeleverd bij de afhaalbalies van de supermarkt. Orders die voor elf uur ’s avonds worden gepleegd zijn doorgaans uiterlijk vanaf drie uur ’s middags de volgende dag af te halen. Pakketjes blijven maximaal twee weken beschikbaar in de betreffende winkel.

*) Aanstaande donderdag verschijnt de nieuwe Emerce magazine, met daarin onder meer een interview met de nieuwe e-commercebaas van Albert Heijn, Adriaan Thierry. 

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Mooie stap voorwaarts. Ik ben erg benieuwd wat AH gaat doen met de afhaalpunten van PostNL ( PakjeGemak). Als mijn favorieten AH daarmee stopt, zou dat voor de PostNL klanten omzetverlies betekenen gezien het vaak óf Kiala óf Pakjegemak is wat wordt aangeboden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond