Deel dit artikel
-

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Eind deze week vindt de casting plaats van de twee vloggers die Burgers’ Zoo gaat opleiden. Zij krijgen exclusief toegang tot het gehele park en gaan wekelijks in een vlog verslag doen van hun parkavonturen en ervaringen.

“Deze online contentcampagne, ontwikkeld en geproduceerd door mediaproducent NewBeTV, is gericht op het bereiken van de jongste generatie, van zes tot twaalf jaar, en in het verlengde hun ouders, om vanaf de basis de merkbekendheid van het Arnhemse park te vergroten, te consolideren en om te innoveren.”

De serie loopt in eerste instantie zes maanden om, afhankelijk van het succes, te worden verlengd.

De eerste extra stroom bezoekers komt, naast de drieduizend bestaande YouTube-abonnees, uit promotie op Facebook, een actie met een aantal Wegener-kranten en crosspromoties met bekende YouTubers.

Burgers’ Zoo’s marketing zet hiermee in op de trend waarbij brands zelf content gaan produceren aan de hand van een zelf te bepalen agenda.

Het park kwam in april internationaal nog in het nieuws toen een chimpansee het aan de stok kreeg met een drone:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Paul & Cathy (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond