Deel dit artikel
-

Camerasysteem herkent klant in seconden

De Japanse elektronicagigant NEC lanceert een gezichtsherkenningsoplossing voor winkels, waarmee een gepersonaliseerde ervaring kan worden geboden. Klanten worden binnen seconden herkend.

Aan de hand van opgeslagen voorkeuren worden vervolgens aanbevelingen gedaan. Elsa Wong, algemeen directeur NEC Hong Kong, denkt dat retailers hiermee iedereen een VIP-behandeling kunnen geven.

Gezichten kunnen in allerlei omstandigheden herkend kunnen worden, ongeacht de hoek, ouderdom, veranderingen in gezichtsuitdrukkingen en zaken als belichting.

De oplossing kan aan een reeds bestaand cameranetwerk worden toegevoegd, waarbij WiFi of 3G kan worden gebruikt om gegevens te versturen of op te halen.

De gezichtsherkenningsoplossing wordt als eerste aan winkels in Hong Kong aangeboden. De productpagina van NEC vermeldt niet hoe klanten hiervoor toestemming kunnen geven en op welke wijze hun gezicht voor herkenning wordt gekalibreerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond