Deel dit artikel
-

Casper Keller-Arroo (Film1) wordt COO Beslist.nl

Casper Keller-Arroo, sinds 2005 general manager van Film1 en in een ver verleden general manager MTV Networks Europe, wordt per 1 september operationeel directeur (COO) van prijsvergelijker Beslist.nl. Een omslag die hij zelf koos, zegt hij in een gesprek met Emerce.

Twintig jaar bij de televisie gewerkt en nu iets heel anders?
“Ja, met de publieke omroep en MTV er bij heb ik vooral omroepervaring. Daarom zocht ik ook bewust wat anders. Ik heb de laatste zeven jaar Film1 van de grond af aan opgebouwd. Dan is het toch goed om je op andere uitdagingen te oriënteren, omdat je op een gegeven moment wordt geconfronteerd met problemen die je mogelijk zelf hebt veroorzaakt, maar niet bereid bent aan te pakken. Dat kan dan beter door een opvolger worden gedaan. Ik hoorde op een gegeven moment dat CEO Kees Verpalen bij Beslist.nl een tweede man zocht. Ik heb zelf het contact gezocht.’

Vind je het niet jammer om de filmwereld te verlaten, juist nu op dat gebied erg veel ontwikkelingen zijn?
“Die vraag is mij vaker gesteld de laatste tijd, maar ik denk dat er minder aan de hand is dan het lijkt. Nu er een kritische massa is voor betaalde content online, zie je dezelfde bewegingen die wij met Film1 al eerder hebben gezien. Er komen nieuwe grote partijen bij, en andere vallen af, en uiteindelijk consolideert die markt zich weer. Wat niet wil zeggen dat ik het geen spannende tijd vindt. Wat ik interessant vind, is om te weten wat nieuwkomers als Netflix aan programma’s gaan brengen. Er wordt in het algemeen veel bagger aangeboden. Het gaat om de pareltjes.”

Wat wordt wat jou betreft de uitdaging voor Beslist.nl?
“Het bedrijf gaat een nieuwe fase in, met een stevige basis. Kijk maar eens hoe ze zich in de markt hebben gepositioneerd, onder meer als sponsor van de schaatsploeg. Kees Verpalen kan zich nu meer op de toekomst richten met een tweede man naast zich die de operationele leiding op zich neemt. Er werken heel jonge mensen bij Beslist.nl die zijn opgegroeid met de luxe dat online altijd aanwezig is. Het is een uitdaging om die mensen zo optimaal mogelijk aan te sturen. Ik kom wat dat betreft echt niet in een totaal nieuwe wereld terecht. Bij MTV hebben we al vrijwel meteen de online-activiteiten opgezet en Film1 was de eerste Nederlandse aanbieder met streaming video. Bij de publieke omroep heb ik de workflow van analoog naar digitaal begeleid. En ja, misschien gaan we iets met video doen. Dat zijn een van de dingen die de komende maanden op de agenda komen te staan.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond