Deel dit artikel
-

ChannelEngine ontsluit marktplaatsen voor webwinkels

Webwinkeliers in Nederland kunnen met ChannelEngine vanuit één systeem hun assortiment direct doorplaatsen naar de grote marktplaatsen en productvergelijkers. “Dit kan significant extra omzet opleveren”, aldus Jorrit Steinz die zijn product morgen presenteert.

Op de Webwinkel Vakdagen gaat ChannelEngine formeel live als novum voor de Nederlandse webwinkelier. Amerikaanse ondernemers kennen een vergelijkbaar systeem in de vorm van ChannelAdvisor. In jargon: een ‘metalister’ die productinformatie aanbiedt en orders en analytics teruggeeft.

In eerste instantie biedt Steinz zijn dienst enkel aan op de Nederlandse markt, maar het is gebouwd om op te schalen naar Europa. Daarvoor moeten nog wel gesprekken worden gevoerd met de buitenlandse vergelijkingssites en marktplaatsen.

Ook kleinere winkeliers met niet al te grote marketingbudgetten kunnen met ChannelEngine aan de slag. Juist zij, omdat het afrekenmodel – naast een maandabonnement (vanaf 95 euro) – bestaat uit een cost per sale. Geen hoge initiële investeringen in AdWords, maar betalen naar resultaat. “Het leent zich goed voor bedrijven met grote voorraden en snelle levertijden.”

In Nederland werkt Steinz’ systeem met bol.com Plaza, Amazon (alle Europese filialen), Beslist.nl, Kieskeurig.nl, Vergelijk.nl en heel binnenkort Marktplaats.nl. Technische koppelingen met Wehkamp en Neckermann zijn ook mogelijk, maar daarvoor zijn geen getekende contracten om dat te concretiseren.

“We zien nu al op productniveau of een item rendabel is of niet. Zo niet, dan kan het van de marktplaatsen worden verwijderd. Het volgende punt op de roadmap is dynamic pricing.”

Foto: Walmart (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond