Deel dit artikel
-

Chinese e-commerce gigant JD.com vergroot verlies

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com sloot het tweede kwartaal van 2014 af met verlies. Reden zijn de hogere kosten van de samenwerking met Tencent (eigenaar WeChat) en de toenemende concurrentie met marktleider Alibaba.

Het verlies is opgelopen naar 93,9 miljoen dollar, fors meer dan een jaar geleden. De kosten zijn alleen al 66 procent gestegen.

JD.com is in mei naar de beurs gegaan. Kort voor die beursgang nam Tencent, de grootste exploitant van mobiele games en sociale media in China, een belang van 15 procent in het bedrijf om beter te kunnen concurreren met Alibaba. Sindsdien is het belang verder uitgebreid.

JD.com uit Beijing lijkt in veel opzichten op Amazon.com, in tegenstelling tot Alibaba, dat meer een marktplaats voor derden is. De concurrentie met Alibaba zal nog heviger worden als de laatste dit najaar naar de (Amerikaanse) beurs gaat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond