Deel dit artikel
-

CIO bang voor sociale media

CIO’s, managers die gaan over het ICT-beleid bij grote bedrijven, mijden sociale media. Veel van de toepassingen worden zelfs geblokkeerd. Dat blijkt uit onderzoek van Easynet en Ipanema Technologies.

67 procent van de ondervraagde CIO’s zegt dat ze het gebruik van Facebook binnen hun organisatie verbieden. Ook Twitter en YouTube worden nogal eens geblokkeerd. Het bekijken van videocontent is ook al niet toegestaan, zegt de helft van de CIO’s.

De kloof tussen Generatie X en Y lijkt hierdoor steeds groter te worden. De helft van de wereldbevolking is nog geen dertig jaar oud en heeft nooit een wereld zonder internet meegemaakt. Voor deze mensen zijn internet en sociale media een manier van leven, stellen de onderzoekers. ‘Bedrijven zouden de enorme kracht van sociale media moeten benutten om medewerkers te behouden en hun klantenrelaties te verbeteren, in plaats van social media af te sluiten.’

De recente aankoop van het zakelijke sociale media platform Yammer door Microsoft laat het belang van sociale netwerken op de werkvloer zien, maar het lijkt erop dat de Europese CIO’s hierin nog een inhaalslag hebben te maken.

De onderzoekers stellen voor dat CIO’s een zogenoemde ‘Application Performance Audit’ uitvoeren op hun bedrijfsnetwerk, zodat IT-afdelingen een duidelijk beeld krijgen van het netwerkverkeer, de activiteiten op het netwerk en wat dit betekent voor de beschikbare bandbreedte.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jasper Runneboom

En zo blijft de oude structuur en cultuur zich vasthouden aan de oude werkelijkheid. Terwijl de nieuwe werkelijkheid zich aandient. Veranderingen gebeuren altijd bottom up, hier dus ook.

Edwin Vlems

Ik zag laatst een treffend citaat: “Werk? Dat is die 8 uur per dag dat je met verouderde IT werkt”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond