Deel dit artikel
-

Cirqle tekent KLM, Pepe Jeans en Wolford

Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.

Zo zet de luchtvaartmaatschappij de technologie van Cirqle bijvoorbeeld in voor de promotie van haar buitenlandse Dream Deals in 6 landen. KLM zet een campagne in het platform van Cirqle en de influencers melden zich vervolgens aan om de actie van KLM wereldwijd te promoten.

Modemerken als OnePiece, Wolford en Pepe Jeans sluiten ook abonnementen bij Cirqle om samen te werken met haar online influencers. Dat zijn overwegend fashionbloggers. Oprichter Lammertink: “Gezamenlijk hebben onze 4200 publishers een potentieel bereik van 59 miljoen consumenten, die we geografische goed kunnen plaatsen. Cirqle verschaft zowel de merken als de influencers inzicht in het bereik en de effectiviteit van de campagne.”

Cirqle geeft de influencer ook een tweede verdienmodel. Naast eerdergenoemde campagnes kunnen bloggers eenvoudig zoeken in een courante database van meer dan 11 miljoen fashion items. Zij kunnen hiervan affiliatelinks verwerken in hun blogpost en sociale media. “Zo verdienen ze een mooie commissie bij elke verkoop die zij inspireren”, aldus Lammertink.

Foto: Geishaboy (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond