Deel dit artikel
-

Clear Channel en Sky met vernieuwende reclamezuilen

Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief. Met behulp van QR-codes en NFC introduceert het nieuwe vormen van buitenreclame in Nederland.

Winkelstraten, drukke passages en OV-haltes laten binnenkort een nieuw beeld zien. Passanten lopen niet meer schijnbaar onaangeroerd langs reclamezuilen, maar gaan er naartoe en houden hun telefoon ervoor.

De behuizing van de reclameposters bevat nieuwe technologie zodat passanten direct items kunnen kopen via hun smartphone, flyers, apps of vouchers downloaden of audio of video kunnen zien.

Clear Channel installeerde in Engeland inmiddels tienduizend interactieve zuilen. Nu zijn Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Eindhoven en Maastricht aan de beurt.

    Update

: Het bedrijf laat weten de installaties in vijftig Nederlandse steden te plaatsen, waarvan de meeste in de vijf grote steden staan.

Sky Radio is zondag eveneens gestart met een opvallende outdoorcampagne. In samenwerking met de grootste Nederlandse exploitant van reclamemasten Interbest geeft Sky op digitale megamasten weer welke hit er op datzelfde moment op Sky Radio te horen is.

Tienduizenden automobilisten kunnen de komende twee weken live zien welke hit op dat moment op hét nummer 1 non-stop muziekstation van Nederland te horen is. Een idee dat eigenlijk voor de hand ligt, maar in Nederland nog niet eerder is uitgevoerd, aldus marketing manager Dennis Kuzee.

De digitale megamasten zijn onderdeel van een landelijke campagne van Sky Radio waarbij ook online, tv en abri’s worden ingezet. De digitale megamasten staan langs de drukke verkeersaders A13 bij Delft, de A12 bij Utrecht en de A4 bij Schiphol.

Interactief netwerk from Clear Channel Nederland on Vimeo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond