Deel dit artikel
-

Clickly zoekt groei in Engeland en Amerika

De maker van reclametechnologie Clickly, net afgestudeerd aan Startupbootcamp Amsterdam, zoekt miljoenen groeigeld om na de Noord-Europese nu de Engelse en Amerikaanse markt te betreden.

Het bedrijf levert technologie om opspringende reclameblokjes te tonen (on mouseover) op blogs en te verwijzen naar bol.com of Coolblue. Dat zijn dan ook twee van de e-commercepartners met wie de onderneming in Nederland sinds enkele maanden samenwerkt, evenals met Wayne Parker Kent. Er zit geen affiliateprogramma tussen.

“We bieden programmatic native advertising die niet is te stoppen met adblockers”, vertelde CEO Guilherme Lopes afgelopen vrijdag op de Demo Day van StartupBootcamp E-commerce in Utrecht. “Voor adverteerders hebben we de backoffice gemaakt, inclusief analytics en rapportages.” De installatie zou zo simpel zijn als de opname van Javascriptcode.

“Aan iedere engagement met de reclame verdienen wij twintig procent, de uitgever tachtig procent.”

Clickly, geboren als Clinkpic in Lissabon, zegt inmiddels winstgevend te zijn. Met de half miljoen euro dit het eerste ophaalde ging het live in Noord-Europa. De nu gezochte 2,5 miljoen moeten de expansieplannen naar Amerika en Engeland financieren. De helft zou al zijn toegezegd.

Zodra het in Amerika landt komt het in het vaarwater van bedrijven als Taboola en Thinglink. De Portugese reclamedienst zit sinds enkele maanden in de app store van Shopify.

Foto: Vincent Albanese (cc)

*) Eerder stonden de namen van TMG, OMD en Havas vermeld als zijnde klanten. Dat zijn gesprekspartners, geen getekende klanten. Update 22-06-2016: Dat geldt ook voor de vermelding van Coolblue.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond