Deel dit artikel
-

Consument wil data slim huis best delen

Volgens een onderzoek in opdracht van Intel Security is 54 procent van de respondenten bereid persoonlijke data uit hun smart home aan bedrijven ter beschikking te stellen. 70 procent vindt wel dat bedrijven korting moeten geven in ruil voor gegevens over het gebruik van hun apparaten.

Vergeleken met respondenten van andere generaties, hebben meer vertegenwoordigers van de ‘Generatie Y’ – geboren tussen grofweg 1980 en 2000 – er geen enkele moeite mee om geld (63 procent), korting (44 procent) of kortingsbonnen (29 procent) te krijgen in ruil voor de gebruiksdat

77 procent van de deelnemers denkt dat smart homes in 2025 net zo gewoon zullen zijn als smartphones nu, maar 66 procent vreest dat de apparaten in hun smart home kunnen worden gehacked.

Biometrische technologie scoort goed als alternatief voor de toegang tot smart homes, waarbij 54 procent de voorkeur geeft aan vingerafdrukscanners, 46 procent voor spraakherkenning zou kiezen en 42 procent het meest ziet in een irisscan.

Meer dan de helft van de ondervraagden verwacht dat de rekeningen voor gas en elektriciteit en verwarming en koeling lager zullen zijn in een smart home.

Aan het onderzoek Internet of Things and the Smart Home hebben 9000 mensen deelgenomen uit negen landen. Nederland zat daar overigens niet bij.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond