Deel dit artikel
-

Meer dan 50.000 klachten op Klachtenkompas.nl

Consumenten hebben sinds de start in juni 2012 ruim 50.000 klachten geplaatst op Klachtenkompas.nl. Dit online platform van de Consumentenbond brengt individuele consumenten met een klacht in contact met het desbetreffende bedrijf om zo, samen tot een oplossing te komen. Inmiddels hebben 1300 bedrijven zich aangesloten bij Klachtenkompas.nl.

Een groot deel van de klachten gaat over problemen met telefonie, televisie en internet. Grote spelers als KPN, T-Mobile en UPC zijn aangesloten bij Klachtenkompas.nl. Ook over Ziggo, Tele2 en Vodafone komen regelmatig klachten binnen, maar zij hebben zich tot op heden niet aangemeld bij het platform. Een stijgende trend is te zien in het aantal problemen met webwinkels.

Ongewenste vervolgzendingen, producten die niet geleverd worden en het lastig terugkrijgen van geld, zijn de meest genoemde klachten. Op de site wordt ook bij gehouden hoe bedrijven klachten oplossen.

Deel dit bericht

4 Reacties

M.L. Ikink - Direct PC

Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die niet tevreden zijn over het Computerbedrijf Direct PC, gevestigd in Zwolle

Simon

Klachtenkompas komt op mij over als een vorm van afpersing doordat ze klanten weglokken bij de echte klantenservice. Aan de berichten op internet te lezen ben ik niet de enige.

P.Rameswar

Beste,
Ik ben al ruim 15 jaar lid bij de sportschool aan de Drooglever Fortuynweg (Zuiderpark ) in den haag en heb mijn contributies op enkele jaren na altijd per jaar betaald.
Op 3 januar1 2018 belandde ik zwaar ziek in het I.C en mocht tijdelijk niet sporten .Ik belde met het hoofdkantoor van basic fit en kreeg een jongen met Surinaams accent aan wie ik het verhaal voorlegde en die mij vertelde dat ik mijn abonnement kon bevriezen voor onbepaalde tijd, tot ik van de dokter weer mocht sporten, mits ik een doktersverklaring naar hun zou scannen waaruit zou blijken dat ik inderdaad niet bij machte was te kunnen sporten. Ik deed dat per e mail en toen kreeg ik ene Lisa aan de mail.
Om te beginnen kon zij eerst niet vinden wie ik was, en vooral niet kon achterhalen wie ik eerder gesproken had en niets was bij haar mogelijk.( Zeer onbehulpzaam dus). Zij stelde voor met in acht name van 1 maand opzegtermijn mijn abonnement op te zeggen waarna zij mij resterend contributie geld zou terug storten.
Ik was ontevreden met dit voorstel, temeer omdat ik op hun advies bij de dokter een verklaring had moeten halen, terwijl de dokter al zei dat zij daartoe niet bevoegd waren en toch een verklaring had uitgeschreven
Ik schreef toen een klacht naar de Customer care van de basic fit, die ook niet het fatsoen kon opbrengen om de ontvangst te bevestigen of mijn e-mail te beantwoorden.
Ik wendde mij tot de medewerkers van Basic fit Zuiderpark die beloofden hun best te zullen doen voor mij om de zaak te bespreken, maar ik moest er wel rekening mee houden dat zij te strikt zijn in hun besluit en wellicht niet zou lukken.
Ik heb meer dan een maand niets van hun gehoord dus ga ik er van uit dat het niet gelukt is.
Het resterend contributie geld was zij toegezegd hadden te restitueren, heb ik ook nog steeds niet ontvangen.
Ik doe tegenwoordig weer een poging te beginnen met sporten, maar wel op de kaart op naam van mijn schoonmoeder. Mijn kaart is door hun al lang ongeldig verklaard.
Aldus mijn klacht tegen Basic Fit
Met vriendelijke groeten
P.Rameswar

steenbergen

Zijn er nog meer klachten over bijnavoornoppes?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond