Deel dit artikel
-

Consumentenbond: Ben moet kappen met reclames

Telecomaanbieder Ben mag geen reclame maken voor zijn producten en diensten, zolang men zijn dienstverlening niet op orde heeft. Dat vindt de Consumentenbond die wekelijks tientallen klachten over Ben ontvangt op Klachtenkompas.nl, het online klachtenplatform van de Consumentenbond.

De Consumentenbond ziet sinds maart 2015 opvallend veel klachten over Ben en heeft de provider hier al meerdere keren op aangesproken. Ben liet in april 2015 weten dat de technische problemen waren opgelost, maar de stroom klachten houdt aan. Omdat ook nieuwe klanten tegen problemen aanlopen, heeft de Consumentenbond bij Ben aangedrongen op een advertentie-stop.

Klanten zeggen bijvoorbeeld onterecht voor datagebruik te moeten betalen of ze krijgen rekeningen voor al beëindigde abonnementen.

Er zijn ook veel meldingen van mensen die niet kunnen internetten en bellen of niet gebeld kunnen worden. Bij sommige consumenten lukt het niet om de simkaart te activeren. Tenslotte zijn er klachten over nummerbehoud, de klantenservice en wijzigingen in het abonnement die Ben niet doorvoert.

De Consumentenbond heeft zelfs de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt gevraagd maatregelen te nemen. Het recht op nummerbehoud is wettelijk vastgelegd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Dirk

Ik kan alle klachten beamen. Ik heb mijn contract vroegtijdig afgekocht en zelfs dat ging finaal mis. BEN moet niet alleen stoppen met hun reclames maar ook met bestaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond