Deel dit artikel
-

Consumentenbond: fusie UPC/Ziggo geen succes

De fusie tussen Ziggo en UPC heeft voor consumenten geen voordeel opgeleverd. Die conclusie trekt de Consumentenbond in de Consumentengids van juli/augustus.

De integratie van de netwerken verliep alles behalve soepel en het kabelbedrijf heeft diverse tariefsverhogingen doorgevoerd. Daarnaast is een op de vier klachten niet opgelost door klantenservice, aldus de bond na onderzoek bij ruim 3000 klanten.

De Consumentenbond hekelt niet alleen de tariefsverhogingen, ook het schrappen van zenders als France 2 en Rai 1 en de verplichte bruikleen/huur van apparatuur. Hetzelfde pakket is daardoor duurder geworden. De Consumentenbond pleit voor keuzevrijheid tussen huren en kopen.

Deel dit bericht

10 Reacties

Hans van der Kleij

Ook de Elektronische Programmagids (EPG) is drastisch gewijzigd. De acteurs en het jaartal van de films worden niet meer gemeld en wordt ondanks klachten hierover niet veranderd.

Grutte Pier

Ook geen TLC en geen 13-th street

Hans de Jong

zoals gewoonlijk laten ze hun vaste klanten weer in de steek, je kan alleen een maand gratis HBO of sport 1 kiezen

wil van den broek

ook wij hebben vreselijke problemen gehad. storing op de tv.[krijg je het gebruikelijke antwoord kabels vernieuwen of mediabox resetten] wat dus niet hielp 4 monteurs verder en 1 maand later. kwamen ze tot ontdekking dat er kabelschade was.daarboven op ook nog in een week ruim 30 uur zonder diensten gezeten.Maar na een paar zeer heftige belletjes van mij[dreigen met radar en kassa]nominatie voor de koude douche.hebben ze het goed opgelost gekregen my prime.3 maanden. 6 maanden korting op mijn pakket.6 maanden hbo gratis.6 maanden royaal pakket gratis. en 12 maanden korting op foxsport.en ook nog eens 90 euro vergoeding. ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een dame bij de klanten service had.die dit allemaal geregeld heeft voor mij. inmiddels is ze wel weg bij ziggo, maar hebben we nog regelmatig contact via fb

H.v.d.Burg

Zodra de naam Ziggo verschijnt weet men dat men dat men word belazert op welke manier of vorm dan ook. Zo is het bedrijf groot geworden en zo gaat het bedrijf ook weer ten onder.

Harry

Nuttige toevoeging weer, Vd Burg. Heel informatief ook. Hebben we allemaal wat aan. Als je zou nog even ‘word belazert’ goed weet te schrijven als ‘wordt belazerd’, gaan we je misschien nog eens serieus nemen.

Hogebrug

Hele nuttige info van H.v.d.Burg Harry, jij werkt zeker bij Ziggo.
Ik betaal 70 € per maand en heb constant storingen. Moet niet langer gaan duren.
Één brok ellende dat ziggo

Eric

Sinds we van UPC naar Ziggo zijn gegaan (of gedaan), is het aantal storingen toegenomen. Ook het oude eenvoudige webmail programma van UPC vond ik beter. Daarin kon je adressen blokkeren, kan nu niet meer.
Wel is Ziggo €2,-/maand duurde geworden. Minder service en mindere kwaliteit moet ook betaald worden tenslotte.
Wat mij betreft is Ziggo beslist geen verbetering t.o.v. UPC. En dat zegt wat, UPC was ook beslist niet alles, maar de laatste tijd wel redelijk probleemloos.

Joop van lijsteren

@Eric

Ook het oude eenvoudige webmail programma van UPC vond ik beter. Daarin kon je adressen blokkeren, kan nu niet meer.

====

Je kan gewoon email adressen blokkeren hoor. Iets beter kijken voordat je roeptoetert. Gewoon naar je instellingen gaan. Dan kan je daar email filters aanmaken waarop je adressen kan blokkeren/verwijderen…

Annagien

Gewoon schandalig daar ik als vaste klant geen korting meer kan krijgen bij ziggo alleen zo een stome zender gratis waar we niet naar kijken!
We waren van de eerste dag al bij UPC dat is dus 30 jaar stank voor dank!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond