Deel dit artikel
-

Coolblue wint internationale prijs, ASOS verslaat Amazon

De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.

De conferentie is een bijeenkomst waar de Amerikaanse en Europese thuiswinkelorganisaties en de grote belanghebbenden uit de e-commercesector zich deze dagen verzamelen om over het vak en de actuele ontwikkelingen te bespreken. Vanavond wordt gevuld met een prijzengala.

In de categorie Entrepeneurial Award moest Coolblue enkel Vestiaire Collective voor zich dulden. De nummer drie van deze Europese top is Clas Ohlson.

Enigszins verrassend is ook dat de Cross Border Award niet naar een van ‘s werelds grootste e-commercebedrijven gaat. Amazon.com eindigde in de top drie op de laatste plaats. ASOS gaat met goud terug naar het Engelse Camden, Zalando neemt zilver mee naar Berlijn.

De winnaars van de Multichannel Award waren op het moment van schrijven nog niet bekend. Genomineerd zijn Nespresso, C&A, John Lewis, Marks & Spencer en Burberry.

De nominaties zijn in eerste instantie bepaald door een vakjury, waar Twinkles Marieke Verdonk als enige Nederlandse in zit. GfK heeft onderzoek onder het publiek gedaan om de uiteindelijke winnaars te bepalen.

Foto: JohnSeb (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond