Deel dit artikel
-

Coosto rolt social media-analyse uit naar buitenlandse markten

Coosto rolt zijn social media-analyse uit voor de wereldwijde markt. De data van Coosto omvat hiermee 200 landen en 150 talen en is voortaan voor iedere multinational ter wereld te gebruiken.

Volgens CEO Toine Verheul werkt Coosto voor veel multinationals in Nederland en zij gaven aan het product graag wereldwijd te gebruiken. “Zij hebben vaak een specifieke positionering per land of taal. Dat vraagt om een oplossing die internationaal in te zetten, maar lokaal aan te passen is.”

Voor de livegang is het bronnenbestand van Coosto flink uitgebreid, waarbij rekening is gehouden met lokale en culturele verschillen in sociaal media-gebruik. Alle toepassingen die Coosto in Nederland aanbiedt, zijn ook in de internationale versie beschikbaar.

Gebruikers kunnen binnen ieder van de 150 talen en 200 landen zoeken en zoekcombinaties maken. Bedrijven kunnen zo eenvoudig hun webcare en analyses instellen per taalgebied of per land.

Het programma volgt verder nu ook buitenlandse reviewsites, sites als Reddit en grote Russische en Aziatische sociale netwerken.

Met een GPS-functie kan bovendien van nationaal tot (hyper)lokaal niveau worden ingezoomd om trends in online gesprekken te ontdekken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond