Deel dit artikel
-

Cross channel strategie Macintosh werpt vruchten af

Schoenenverkoper Macintosh zag zijn online omzet het afgelopen jaar met 14,2 procent groeien in Nederland en met 13,4 procent in Belgie. Fashion Belux presteerde in zowel off- als online beter dan de markt, zo laat het bedrijf weten in een toelichting op de halfjaarcijfers.

De totale omzet voor Fashion Benelux kwam echter 5,5 miljoen euro lager uit (op 203,7 miljoen) door de opruiming van wintervoorraden en omdat er minder winkels waren (pdf). Het bedrijfsresultaat eindigde op 12 miljoen euro negatief, maar wel 7,5 miljoen euro lager dan een jaar geleden.

Intussen koopt ruim 30 procent van de cross channel kopers bij de schoenenformules van Fashion NL. Deze groeiende groep consumenten vertegenwoordigt volgens Macintosh bijna 30 procent van de marktbestedingen en besteedt ruim twee maal zoveel als pure online kopers.

Ook in België zag Macintosh zijn cross channel strategie tot uitdrukking komen in een snellere online groei dan de markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond