Deel dit artikel
-

Dalende digitale inkomsten voor TMG

Het beëindigen van De Telegraaf webshop en de verkoop van enkele digitale activiteiten heeft geleid tot een daling van inkomsten uit digitale activiteiten. De digitale opbrengsten daalden 7,2 procent naar 64,2 miljoen.

Bij De Telegraaf groeiden de inkomsten uit digitale abonnementen overigens wel met 71 procent en uit combi-abonnementen met 44 procent, maar die groei was onvoldoende om de daling in print te compenseren.

Telegraaf Media Groep heeft wederom een moeilijk jaar achter de rug. De neergaande trend in de oplage- en advertentie-inkomsten zette door. Een stevig kostenbesparingsprogramma was niet voldoende om de daling in opbrengsten te compenseren. De opbrengsten daalden met 27,5 miljoen euro naar 514,9 miljoen.

Hoewel het EBITDA-resultaat verbeterde met 25 miljoen naar 46,1 miljoen, werd een slechter bedrijfsresultaat gerapporteerd. De nettowinst kwam uit op negatief 38,1 miljoen.

Er zijn volgens de directie verdere aanpassingen aan de organisatie nodig en vernieuwingen op het gebied van distributie van content.

Het aantal personeelsleden daalde in 2014 met 200 fte van 2.459 naar 2.259. Ook in 2015 zullen personeelsreducties, wijziging van competenties en flexibilisering van arbeidsinzet plaatsvinden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond