Deel dit artikel
-

DDMA gaat leden klaarstomen voor de komende Europese regelgeving

Brancheorganisatie DDMA gaat haar 275 leden met een voorlichtingsprogramma klaarstomen voor de komende Europese regelgeving. Het DDMA Privacy Waarborg dient daarbij als een finale toets.

De nieuwe Europese privacyregelgeving en de veranderingen in het marketingvak – zowel op creatief als technologisch gebied – zijn de belangrijkste aandachtspunten voor brancheorganisatie DDMA in 2017.

Per 25 mei 2018 treedt de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Op datzelfde moment treedt naar verwachting ook de nieuwe Europese telecomwet – de e-Privacy Verordening, waarvan het eerste voorstel deze maand naar buiten kwam – in werking. Beide nieuwe wetten hebben grote impact op de werkwijze van bedrijven en dat betekent dat dit jaar voor een groot deel in het teken staat van de voorbereiding daarop. Een datastrategie is onmisbaar, zegt DDMA.

In 2017 zal DDMA ook nadrukkelijker aandacht besteden aan de overlap tussen technologie en creatie. Uitgangspunt hierbij is de overtuiging dat bedrijven zich in de toekomst niet met technologie zullen onderscheiden, maar met creativiteit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond