Deel dit artikel
-

Deutsche Post koopt searchspecialist

Deutsche Post neemt weer een specialist in internetreclame over. Met de aankoop van intelliAd breidt het postbedrijf zijn expertise uit met bidmanagement en multichanneltracking.

Financiële details van de overname worden niet bekendgemaakt. IntelliAd is een bedrijf dat in 2007 werd opgericht. Er werkt vijftig man en het treedt op als onafhankelijke partij tussen mediabureaus, adverteerders en zoekmachines. De onderneming zal als zelfstandige eenheid onder eigen naam blijven opereren.

Tot de klanten behoren onder meer Air Berlin, Immonet en O2. Bureaus als iProspect, explido en Plan.net gebruiken de bemiddelingsdiensten voor hun respectievelijke klanten.

Het bedrijf is enkel actief in Duitsland, maar Deutsche Post heeft wel de neiging om zijn digitale overnames in Europa uit te rollen. Nugg.ad (2010, behavioural targeting) zit inmiddels in acht landen en AdCloud (2011, performance based) in vier.

Het postbedrijf investeert gericht in het digitaliseren van zijn kernactiviteiten, in dit geval het versturen van reclame. In de fysieke wereld zou dat zijn te vergelijken met geadresseerde en ongeadresseerde post.

Foto: Amanda Vincent-Rous (cc)

Noot: In een eerdere editie van dit verhaal stond dat de nadruk bij intelliAd SEO ligt. Dat is niet juist. Het is een technologiebedrijf dat met kennis over bidmanagement en tracking.

Deel dit bericht

3 Reacties

Gert-Jan Munneke

Interessante ontwikkeling in Duitsland: eerst een tv station die een search bureau overneemt. Nu de Deutsche post die een technologie bedrijf overneemt die software maakt voor het management van campagnes.

Dennis Sievers

Slimme strategie. Lijkt mij in the end een stuk goedkoper dan het bij elkaar sprokkelen van individuen en het opzetten van een nieuw team.

NilsR

jammer dat er weer zo weinig details worden gemeld, iemand zin om daar in te duiken?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond