Deel dit artikel
-

DHL Parcel opent nieuw hoofdkantoor in Utrecht

DHL heeft een nieuw hoofdkantoor van DHL Parcel Benelux in Utrecht geopend. Vanuit het kantoor, gelegen op bedrijventerrein Lage Weide langs de A2, zullen de activiteiten op het vlak van zowel e-commerce alsook zakelijke pakket- en palletzendingen worden gecoördineerd.

In het gebouw zijn directie en zo’n 280 medewerkers van centrale en ondersteunende diensten gehuisvest. Het gebouw draagt de naam Parcel House.

Bij de opening bracht wethouder Kreijkamp de historische band van het bedrijf met Utrecht in herinnering. DHL Parcel komt namelijk voort uit het voormalige Van Gend & Loos: ‘Van Gend & Loos opende in 1826 in Utrecht een van de eerste kantoren buiten Antwerpen waar het in 1796 werd opgericht. Tussen 1960 en 1986 was het hoofdkantoor van Van Gend & Loos gevestigd aan de Catharijnesingel.’

DHL Parcel werd begin 2014 opgericht met het oog op de snel groeiende e-commerce-markt. In Nederland en België ontstond daarmee het nieuwe DHL Parcel Benelux, met ruim 6.000 medewerkers waarvan ruim 5.000 in Nederland.

Deel dit bericht

16 Reacties

André van Heck

Van zaterdag is mijn pakketje onderweg en al enkele malen mee terug genomen. Ik werk als Huismeester sinds 2005 in het Wooncomplex ‘Hoge Erasmus’ Willemsplein 570 3016 DR Rotterdam. De bezorger zegt steeds alles is gesloten ,maar het vreemde is er ligt wel ’n kaartje in de bus in de afgesloten ruimte / entree !!! Er zijn 69 appartementen en iedereen kent mij . Bij het bellenplateau hangt het kaartje met nummers waar het kan worden afgegeven en ben nu van plan om morgen met iemand erbij de beelden te bekijken ,want deze staan 7 dagen op de schijf !! Dus v.a. zaterdag tot vandaag 17 Juni wordt alles nagelopen en evt foto’s van gemaakt. Het gaat om pakket JVGL0595607300001993 tgv André van Heck. Ik ben van 06.30 t/m 15..00 uur aanwezig en de bewoners vangen de pakketten etc. op bij afwezigheid. Plus er zat óók ’n kaartje op de bus zelf ((we hebben U gemist )) en op de raam bij de entree staat mijn 06-telefoonnummer. Veel makkelijke is het niet te maken. U kunt zien op de DHL track&trace DHL Parcel dat vandaag om 20.08 de besteller voor ’n gesloten deur stond. Zowel buiten alsmede binnen is er ’n bellenplateau ((met kaartje + huisnummer 522 / 539)) beide zijn waren thuis gebleven voor mij !! Vriendelijke groet ,André. Hopelijk kunt U er iets aan doen. Inhoud 2 doosjes graszaad !!!

Bruggeman - Personeel DHL

Ik wil even iets onder de aandacht brengen van de directie van DHL mijn man Martin Bruggeman werkt bij DHL in Amersfoort, Hij rijd ook al van af 1991 mee in de truckerdagen omgeving Amersfoort , Nijkerk Spakenburg,en Rhenen etc. Met 2 auto’s van DHL nou gaat hij volgend jaar met pensioen en gaan we waarschijnlijk a.s. 29 September voor de laatste keer weer in Spakenburg rijden en dat is dan ook een jubileum voor Spakenburg omdat deze truckersdag voor de 25 stee keer daar gereden word , we doen het al die jaren samen wat erg leuk is.Ik zou het heel erg leuk vinden als mijn mannetje in het zonnetje gezet zou worden door DHL ik vind dat hij dat echt verdient hij werkt volgen jaar ook nog 40 jaar voor eerst van Gend en Loos dat nu DHL heet ik hoop dat iemand het op neemt en reageert ik heb het al eerder geprobeerd om het onder de aandacht te brengen bij DHL maar kreeg geen respons word waarschijnlijk niet belangrijk gevonden tenslotte word er ook op die truckerdagen reclame gemaakt voor DHL en de mensen die met ons meerijden hebben er samen met ons erg veel plezier deze dag nou ik hoop wat te horen met vriendelijke groet Thera Bruggeman

a van diemen

op 17 december 2018 3 verhuisdozen vol verstuurd waarvan de de 392 stuks in de dozen zaten en er nog maar 218 stuks afgeleverd waren ze waren verzekerd verstuurd na 4 telefoontjes 2 gewone emails 4 keer claim in gevuld nog geen enkele reactie gehad en de telefonistes kunnen de afdeling die daar over gaat niet bereiken?????
Het is toch wel mogelijk voor zo n groot bedrijf om enige vorm van communicatie terug te sturen maar nu 3 weken later helemaal niets onbegrijpelijk iemand nog een suggestie hoe nu verder??

F.J.Franse

Vorige week vrijdag 2 augustus een pakket afgegeven in Poortugaal voor verzending naar Huizen. Jl. dinsdag na track & trace gecheckt te hebben zie ik dat de zending afgeleverd zou zijn! Aansluitend woensdag gebeld met de ontvanger en deze deelde mij mee, dat hij niets heeft gehad. Direct DHL parcel gebeld en die konden mij niets zeggen! Donderdag wederom gebeld nadat ik weer in track & trace gekeken had en zag dat de zending op sorteren stond, werd mij medegedeeld dat mijn pakket in de Dorpsstraat 5 in Poortugaal zou staan, daar kon de ontvanger, die in Huizen woont, de zending afhalen!! hoe krijg je het verzonnen!! Op dat adres had ik nl. vrijdag de zending afgegeven voor verzending!
Aansluitend ’s middags weer gebeld en deze persoon vertelde mij dat de zending welke nu in Hilversum zou staan, om 07.00 uur vanmorgen gescand was en waarschijnlijk vanmiddag afgeleverd zou worden.Helaas na wederom gecheckt te hebben in track & trace staat mijn pakket nog steeds op sorteren! Wat een stelletje prutsers zitten er daar op de logistieke afdeling. DHL doet zijn naam echt eer aan: Doe Het Langzaam! Hoop nu dat mijn pakket morgen 9/8 eindelijk afgeleverd gaat worden.Nog even een reactie op het bericht van heer van Heck: De chauffeurs welke bezorgen, bellen 1 maal aan en ze lopen direct weg, dat zie ik hier dagelijks gebeuren!
Ik hoop dat hier eindelijk eens iets aan gedaan kan worden, want dit is heel erg slecht voor je bedrijfsnaam. Ik wens iedereen veel sterkte met het versturen van zendingen.

Marcel

Bestellingen komen steeds niet aan.
Ik bestel veel bij een auto webshop die helaas alleen zaken doet met DHL.
Bij de webshop gat er niets mis adres enz zijn compleet correct aangeleverd .
Ik ook dan op de track en tracé,staat mijn huisnummer er niet op,wel staat er dat ze bij mij aan de deur gaan staan om een bepaalde tijd.
Vreemd dat al die scansystemen niet herkennen dat er een incompleet adres op het pakket staat.
Ik heb geprobeerd om vanuit mijn eigen woonplaats via DHL iets naar mijn buren te sturen .
Ik voer alles correct in ,en ben het adres invoeren met huis nummer gaat alles goed .
Ook bij dit pakket komt bij track en tracé geen huisnummer.
Buren krijgen mail we komen er aan ,maar ontvangen niks.
Nu zou je denken dat ze mij het pakje retour sturen.
Maar nee ,want ze herkennen mijn huis nummer niet icm mijn postcode.
Met als resultaat dat het balletje steeds mee gaat in de planning en nodeloos mee gaat met alle ritten door Nederland,
Ik heb dit aangekaart ,maar verder dan de klantenservice komt het niet,en die zeggen ,,sorry we kunnen niks doen.

Volgens mij heeft DHL een fors oud adressen systeem die lang niet alle adressen kan vinden.
Ik durf dan ook wedden dat er veel pakjes nodeloos van depot naar depot gaan en nergens afgeleverd worden.
Het gaat om het adres 9945sg huisnummer 40 DHL is niet in staat om hier te leveren.
Ik vind het erg ,dat dit bedrijf niet kan leveren terwijl post NL het binnen 24 u voorelkaar heeft .
Maar helaas doet de webwinkel Misterauto alleen zaken met DHL .
Wel ga ik de webwinkel op de hoogte stellen van die probleem wat DHL niet herkent.

Mvg Marcel Vos

KJ Blaauw

Al 4 zaterdag middagen zitten wachten op de bezorger van DHL voor hetzelfde pakketje.
Eerst krijgen we een mail dat er op zaterdagmiddag tussen 1400 en 1800 uur geleverd gaat worden. Vervolgens krijgen we op zaterdag middag een mail, We hebben u gemist. Terwijl we thuis zitten te wachten. Ik vindt dit echt schandalig. U krijgt dan van mij ook een rekening van 3 x 4 uur wachten.
Er blijft speciaal een mannetje voor achter, die u mag gaan betalen.

H. Schoenmaker

Dinsdagmiddag DHL komt met pakje aan de deur, er is niemand thuis.
Sinds dinsdagmiddag is het pakje ook spoorloos, niet bij het afgifte punt terwijl dat wel op de site staat vermeld hoe kan dit.

shaya

ik heb een pakket 9 december 2019 verstuurd via DHL het moest naar Rotterdam, huis adres afgeleverd worden. Helaas is het pakket tot heden nog niet bezorgd. Door veel email contact wordt vermeld dat het pakket geweigerd is, Wat eigenlijk niet klopte, want als er niemand is waar het pakket afgegeven moet worden dan geven ze het aan de buren en laten ook een briefje achter bij de geadresseerde . maar in dit geval geen briefje.
En het ergste is, dat ik het pakket in Utrecht moet gaan ophalen.
Er wordt aan mij doorgegeven dat ze het pakket bij mijn huisadres waren komen afleveren maar er was niemand thuis. Ook dat klopte niet, want ze hebben ook geen briefje achtergelaten
Het ergste is, dat ik het pakket helemaal in Utrecht persoonlijk moet ophalen
en dan zijn de tijden ook niet gunstig voor mij
ik ga een klacht hierover indienen

J.Mulder

Nooit meer DHL!
Het angstzweet breekt mij al uit als ik zie dat een pakketje via DHL bezorgd gaat worden. Hoe vaak ik al niet heb gewacht en dat ze niet kwamen opdagen en dan nog durven te stellen dat ze aan de deur zijn geweest. Zo ook weer afgelopen week. De hele ochtend thuis gewacht. Ze zouden tussen 09.00 en 13.00 uur komen, twee uur later werd het dat ze van 11.00 tot 14.00 uur zouden langs komen. Maar ze zijn verder helemaal niet meer langs geweest. Krijg ik een berichtje dat ze voor een dichte deur hebben gestaan en dat ik het pakket de volgende dag kan ophalen in een locker in een ondergrondse parkeergarage. Let wel dit is een hele nare en unheimische plek, die je alleen lopend kunt bereiken. Ik moet nu wachten op mijn zoon, die met mij mee wilt gaan naar deze plek en mij ook wilt helpen het pakket naar boven te sjouwen. Geprobeerd te bellen met 0900-2222120 nummer, maar de de online respons stem valt weg en is niet te verstaan. Ik heb besloten een aangetekende brief naar de CEO DHL Parcel te schrijven, omdat ik werkelijk niet begrijp dat aan de top van DHL Parcel mensen zitten die, of Nijenrode Business University, Harvard Businessschool dan wel Erasmus Universiteit hebben gedaan, maar blijkbaar geen weet hebben over de customer experience van hun klant. Ik vraag mij af of zij ook op dezelfde manier, zoals klanten als ik, hun DHL pakketje krijgen aangeleverd, of dat zij toch op een andere manier de bezorging van een DHL pakketje regelen. Want zoals ik de dienstverlening van DHL meemaak, en zoals ik lees, velen met mij, is zo klantonvriendelijk, waarbij absoluut geen rekening wordt gehouden met de klant. Daarnaast voel je je ook machteloos omdat je bergens met je klacht naar toe kan gaan. CEO, ga terug naar de schoolbanken en leer eerst iets over customer understanding!

M Nijp - 1959

Vanaf 8 juni jl is er een pakketje vanuit Stolwijk verstuurd en het pakketje blijft steeds op en neer van sorteercentrum naar regio hub en terug, dan wordt er aangegeven in de track en tracé adres gegevens onjuist maar vreemde is het adres kloot wel zeer degelijk. Nu net weer gebeld en of ik de verzender can 83 Jr maar ff wil laten bellen, dan wordt er onderzoek gedaan en wij nu al vanaf afgelopen dinsdag zo,’n dikke €20,00 aan hun verbeeld heb. Waar is ons pakket?

M Nijp

Thea Heineman

verwacht een pakje van DHL en heb keurig een track&trace code ontvangen. Nu blijkt mijn pakje in het landelijk sorteercentrum beschadigd te zijn, wat wil dat zeggen is dat de verpakking of is de inhoud gebroken of gestolen.
Het wordt omgelabeld en naar de afzender gestuurd. Maar die heeft niets gehoord of gezien en het pakje goed verpakt ingeleverd.
Het pakje staat sinds 2 maart genoteerd “verstuur naar sorteercentrum”, maar blijft kennelijk hangen daar.
Zo als het er nu uitziet heb ik de inhoud van het pakje betaald en de verzendkosten en eindig ik met niets.
De inhoud van het pakje was twee flessen J’adore van Dior van 150 ml. Een fles eau de parfum en een fles dry body oil.
Track&trace code van mijn pakje JVGLOTC0030782995. Wie neemt er actie? DHL neem je verantwoordelijkheid en zorgplicht!

Frederiks

Vandaag, donderdag 11 maart, om 14.25 uur, werd ik wandelend in Doesburg bijna omver gereden door een DHL-bestelwagen, omdat de bestuurder leuk bezig was met een smartphone in zijn hand, terwijl hij door de bocht reed! Vanuit de Korte Veerpoortstraat rechtsaf, naar de Koepoortwal.

Iedereen weet dat dat verboden is en zeer gevaarlijk. Dat geldt zeker voor een beroepschauffeur! Ik neem aan dat deze chauffeur door u wordt aangesproken op zijn wangedrag.
Dit is geen reclame voor DHL. Juist zo’n VERVOERSbedrijf zou veilig onderweg moeten zijn!

Ton Burger - Burger

Mij pakket is nu 37 dagen onderweg….trackingcode zegt dat er vertraging is….
komt zeker per paard (hele oude) en wagen.
Wie kan mij nu eens helpen ?

Lorena Willemse

Mijn vriendin uit Tsjechië heeft me een duur pakket gestuurd. Het nummer is 3SBPB0002006297 ik heb al telefonisch contact gehad maar die zeggen dat het pakket is terug gestuurd naar Tsjechië maar mijn vriendin heeft niks terug ontvangen. Bij het afhaalpunt zeggen ze dat het naar een ander afhaalpunt is gebracht. Ik wil gewoon mijn pakketje van mijn vriendin ontvangen. In de app staat dat die in het sorteercentrum ligt. Laat mij weten welke dan haal ik hem daar zelf wel op. PAKKET 3SBPB0002006297

Pirouz Sassanian - Apeldoorn Promotion Enterprises B.V.

Vandaag voor de 2e keer binnen 5 maanden tijd een “mislukte” bezorging van DHL meegemaakt. Urenlang op zaterdag gewacht op het beloofde bezorgmoment en toen een berichtje dat het pakket uit USA al was bezorgd. 😳 Waar bezorgd? In ieder geval niet bij ons! Ook de buren wisten van niets. Mailtje terug gestuurd dat de zending niet was bezorgd. Vooralsnog geen reactie terug ontvangen. DHL Klantenservice proberen te contacteren, kon ik met Tracy (de computer) chatten. Ze zegt dat wegens de enorme drukte bij DHL, pakketten met labels “bezorgd” tot een werkdag na dato alsnog kúnnen worden bezorgd. 😕 Snapt iemand dat?? Het slaat werkelijk nergens op. Waarom mensen in onzekerheid laten?? Moet ik nu eerst 2 dagen wachten en als het pakket maandag nog steeds niet is bezorgd tot verdere actie overgaan? Of kan ik het nu al als verloren beschouwen?

Enkele maanden geleden een zending uit Duitsland ontvangen. Hadden ze bij het uitladen hier voor de deur laten vallen; inhoud onbruikbaar beschadigd. DHL vertelde dat alleen de afzender in Duitsland een case mocht openen. Maar die vertikte het aanvankelijk te doen. DHL op zijn beurt verwees ons keer op keer naar de afzender. Na wekenlang van getouwtrek heeft de afzender uiteindelijk een case geopend bij DHL in Duitsland. Nu zijn we maanden verder maar de afzender geeft niet thuis en ik weet dan ook niet hoe het met de schadeclaim staat. DHL Nederland zegt geen inzage te hebben in de procesgang van DHL Duitsland. Waarschijnlijk heeft de afzender de schadevergoeding (€560,-) al lang ontvangen en in z’n eigen zak gestopt. DHL Nederland zegt verder niets voor ons te kunnen betekenen.

DHL heeft héél bewust een “bastion” structuur rondom de organisatie gebouwd die niet te penetreren is. Wanneer je ontevreden bent over de bezorging, wanneer je een klacht of een schadeclaim wilt indienen enz. enz., moet je je maar zien te redden met de standaard FAQ. Je vindt nergens informatie hoe en bij wie je een klacht kunt indienen, online of schriftelijk. Écht WAARDELOOS!!!!!!!!

Jootje K

Het angstzweet breekt me uit als ik wat via DHL moet krijgen. Bijna nooit op tijd en ze leggen het maar ergens neer of geven het aan buren die ik daarmee niet wil lastig vallen. Ook nu is er bij buren afgegeven, 2 kaartjes in de brievenbus, maar geen referentie naar welke buur. Bovendien is alles “dichtgetimmerd”, zodat je niet een klacht /schadeclaim of id. makkelijk kan deponeren. Niet zo netjes!.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond