Deel dit artikel
-

Digitaal draagt bij aan omzetgroei RTL

RTL Group, het moederbedrijf van RTL Nederland, heeft meer omzet en winst geboekt dan vorig jaar, grotendeels door digitale activiteiten in Duitsland.

De omzet steeg in het derde kwartaal met 7,5 procent naar ruim 1,3 miljard euro ten opzichte van het derde kwartaal in 2014, de winst 10 procent tot 113 miljoen euro (pdf).

De totale groep kon in de eerste negen maanden rekenen op 71,5 miljard online impressies, 193 procent meer dan een jaar terug. Video is alleen al goed voor 9,5 miljard impressies.

Ook Nederland deed het beter, met een omzetstijging van 15 procent. Het bedrijfsresultaat van 52 miljoen euro staat echter onder druk door hogere investeringen in onder meer digitaal.

Het jaar 2015 is tot nu toe evenwel een moeizaam jaar voor RTL Nederland. De resultaten over de eerste negen maanden vallen tegen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond