Deel dit artikel
-

DigitasLBi en Razorfish sluiten miljoenendeal met Google

DigitasLBi en Razorfish gaan namens hun klanten voor zeker 100 miljoen dollar aan advertentiecampagnes besteden bij Googleplatforms zoals YouTube, Hangouts en Google Plus, zo meldt AdAge op basis van anonieme bronnen. Daartoe hebben de bedrijven een overeenkomst getekend die ook korting zou geven op advertentie-inkoop.

Hoewel geen van de betrokken partijnen een toelichting willen geven, vermoedt AdAge dat de samenwerking vooral wordt ingezet voor bijzondere campagnes zoals Dove’s Real Beauty Sketches van Unilever, die eerder bij YouTube draaide. Daarnaast krijgen de bedrijven (onderdeel van Publicis) een voorkeursbehandeling bij het advertentienetwerk van Google.

Google is natuurlijk al langer een dominante partij in de online advertentiemarkt, en is dat de laatste tijd ook op het gebied van display advertenties. Onderzoeker eMarketer gaat uit van een displayomzet van drie miljard dollar alleen al in de VS. Dat is zeventien procent van de totale markt. Facebook zit daar vlak onder met 2,9 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond