Deel dit artikel
-

‘Direct mail verslaat e-mail’

Weer een aanwijzing dat e-mailmarketing het op zijn minst moeilijk heeft. De Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) zegt dat de gemiddelde respons op direct mail 4,4 procent bedraagt versus 0,12 procent voor e-mail.

Direct mail doet het niet alleen tien tot dertig keer beter dan e-mail, het levert volgens de DMA ook meer op dan online display, waar de conversie gemiddeld zes procent bedraagt.

De DMA zegt deze conclusies te baseren op een studie van 29 miljard emails en twee miljard online display-impressies.

Daar moet wel aan worden toegevoegd dat de effectiviteit van direct mail gedurende de jaren ook is gedaald en e-mailmarketing per definitie goedkoper is met een gemiddeld rendement van 28,50 dollar. Bij direct mail gaat het om een bedrag van 7 dollar.

Eerder dit jaar werd bekend dat de gemiddelde prijs voor e-mailadreslijsten met 12 procent is gedaald.

Deel dit bericht

3 Reacties

Wouter Theijsmeijer

Ik heb het artikel op de DMA website gelezen, inclusief de reacties. Wat niet helemaal duidelijk uit het onderzoek komt is of het om een vergelijking gaat met email marketing in het algemeen (dus ook de standaard nieuwsbrief) of juist om de response op derde email lijsten (adressen die je als adverteerder kunt huren). Volgens mij betreft het, het laatste. Wat ook logisch zou zijn want niet alle email marketing is response marketing, wat zeker ook weer voor Display geld. Display is vaak branding gericht en is daardoor lastig op deze wijze met direct mail te vergelijken. Dit plaatst de makkelijk getrokken conclusie van de redactie volgens mijn in een ander daglicht.

Verder verwijs ik graag naar de eerste reactie op het orspronkelijke artikel van Ted Grigg en deze passage van de onderzoeker:
“For mail and telephone we directly asked respondents for a response rate. For digital channels, including email, I calculated the response rate by taking the average click rate reported byrespondents and multiplying it by the median conversion per click rate”

Edwin Vlems

Wat zijn wij marketeers toch snel gelukkig met een respons van 4,4%…dat betekent 95,6% waste en irritatie toch? Bij MCB gaan we volledig over op inbound marketing, 100% respons:
http://metaalmarketing.wordpress.com/2012/04/16/inbound-marketing-google-is-uw-nieuwe-visitekaartje/

Marcel A. Misdorp

http://ddma.nl/onderzoek/dm-barometer/geen-fabels-maar-feiten-over-e-mail-editie-2012/

“Het budget voor e-mail marketing kent een licht stijgende lijn”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond