Deel dit artikel
-

Discounter Lesara breidt uit naar Frankrijk

De discounter voor mode en spulletjes Lesara opent een online vestiging in Frankrijk en boort daarmee een marktpotentieel van ruim zestig miljoen consumenten aan.

Frankrijk is het negende land waarin ondernemer Roman Kirsch met een lokaal vertaalde shop live gaat. Eerder dan een kostenpost wordt een vertaling gezien als het verlagen van de drempel voor consumenten in een land.

Het Nederlandse filiaal ging in juni open.

Het Duitse bedrijf draait, net als Action of Primark, op de uitstraling van ‘veel en goedkoop’. Daartoe worden constant markttrends geanalyseerd en kan het assortiment razendsnel worden veranderd of uitgebreid. Lesara heeft kantoren in de Chinese steden Guangzhou en Shenzen van waaruit relaties met talloze fabrikanten worden onderhouden.

Behalve de opening van het Franse kantoor maakt Kirsch ook in ruwe lijnen financiële cijfers bekend. De omzet steeg in 2015 met vijfhonderd procent en het aantal klanten steeg met vierhonderd procent tot 750.000. Tachtig procent van de klanten is vrouw tussen de 25 en 65 jaar. Na Duitsland is Italië het nummer twee land voor de onderneming.

Foto: Bobbi Vie (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond