Deel dit artikel
-

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.

Klanten van Ditzo krijgen via WhatsApp bovendien binnen een half uur antwoord en verzekerden of reparatiebedrijven krijgen in de meeste gevallen nog diezelfde week de vergoeding op hun bankrekening.

Ditzo zegt de eerste verzekeraar te zijn die WhatsApp inzet om klanten sneller van dienst te zijn. Het invullen van een schadeformulier is tot nu toe tijdrovend, ook al heb je slechts parkeerschade of een steentje tegen de voorruit, aldus Miriam Martinus, adjunct-directeur bij Ditzo. ‘Daarna moet je het scannen en mailen, of ouderwets via de post. Allemaal handelingen die tijd kosten en nu niet meer nodig zijn.’

Handig is volgens het bedrijf dat via WhatsApp meteen het adres van het dichtstbijzijnde reparatiebedrijf wordt getoond in een kaart. Daardoor hoeven klanten niet te zoeken.

Bij schade in het verkeer waarbij meerdere auto’s zijn betrokken, moet nog wel het schadeformulier worden ingevuld. Dat heeft te maken met de juridische afwikkeling. Ditzo zoekt ook voor deze situaties naar een oplossing.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Nick

Wij hebben deze functionaliteit al een tijd. Ditzo gebruikt dit alleen voor schademeldingen. Je kunt ons ook gewoon appen bij vragen.

Hella

@Nick: Ditzo gebruikt het al een tijd je om vragen te beantwoorden. Het schademelden is net nieuw. Dus je kunt nu eigenlijk alles via WhatsApp regelen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond