Deel dit artikel
-

DMA Institute krijgt internationaal cerificaat zichtbaarheidsonderzoek

Het Nederlandse DMA Institute heeft voor het tweede jaar achter elkaar de wereldwijde ABC-certificatie gekregen voor zijn onderzoeken naar zichtbaarheid van online reclame-uitingen.

Hiermee krijgt het bedrijf een soort stempel dat richting de mediamarkt staat voor de betrouwbaarheid van de toegepaste onderzoeksmethodes. ABC, wat staat voor Audit Bureau of Circulation, is een internationale brancheorganisatie voor het meten van media. Het stempel straalt daarom makkelijk internationaal af.

In het geval van DMA Institute gaan de meetactiviteiten om de zichtbaarheid van internetreclame. Adverteerders en mediabureaus hechten aan dat soort metingen omdat die iets zeggen over de vraag of hun uitingen daadwerkelijk gezien konden worden. Een uiting wordt als zichtbaar beschouwd als hij voor minstens vijftig procent gedurende een seconde in beeld is geweest.

Theng Vogels, mede-oprichter van DMA Institute, reageert: “We geloven dat zichtbaarheid het cruciale startpunt is voor online transparantie en performance. Maar het meten van cross-device zichtbaarheid is voor DMA-Institute nog belangrijker. Het biedt tevens een perfect platform om heel nauwgezet online verkoop en brandingeffecten te kunnen duiden. Immers, alleen online exposure onder echte mensen leidt tot echt effect. Online, cross-device en in-app”.

Naast DMA Institute zijn de producten van nog vijf andere organisaties beoordeeld: comScore, DoubleVerify, Integral Ad Science, Meetrics en Moat (rapport PDF).

Foto: Mark Tighe (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond