Deel dit artikel
-

DML 2012: 73 Sanoma apps, slechts 8 voor vrouwen

Uitgever Sanoma heeft al 73 mobiele apps uitgebracht, maar slechts acht zijn specifiek voor vrouwen. Een opmerkelijke lage score voor de grootste uitgever van vrouwenbladen.

Volgens Ingeborg van der Eijk, uitgever ad interim van onder meer Viva.nl, Libelle.nl, Margriet.nl, Styletoday.nl en Vrouwonline.nl, is dat lage aantal niet zo verwonderlijk. Vrouwen zijn minder actief met mobiel en dus ook met apps dan mannen. Online zijn ze wel aanwezig en zelfs invloedrijk. Ze bepalen de bestemming van online geboekte vakanties en beïnvloeden koopbeslissingen van de overige gezinsleden. Vrouwen zijn de ‘beslissers van nu’.

Vrouwen doen wel andere dingen online dan met print, aldus Van der Eijk gisteren op Digital Marketing Live! in Amsterdam. “Het een op een overzetten van print naar online is niet verstandig, dat werkt niet. Vrouwen doen specifieke dingen, ze kijken naar een horoscoop of zoeken recepten. Vandaar wij online hebben gekozen voor clusters met interessegebieden als fashion, beauty en food.”

Een bijzondere positie neemt de site van Viva in. Het tijdschrift is online groter dan in gedrukte vorm. “Vrouwen schrijven daar over allerlei onderwerpen, de interactie is hoog en dat slaat aan.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond