Deel dit artikel
-

Docdata koppelt webshop aan pinkassa

De paymentsafdeling van fulfillmentspecialist Docdata test een nieuw betaalproduct waarbij consumenten op, bijvoorbeeld, beurzen in een webwinkel kunnen shoppen en met pin kunnen betalen.

Die proef met het zogeheten Point2pay-product liep afgelopen dagen op de Negenmaandenbeurs in de RAI. Bezoekers van de stand van Nutricia konden daar op een terminal de webshop bezoeken en orders plaatsten voor Nutrilon, Olvarit, Bambix en Danone. Met hun pinpasje konden ze vervolgens betalen.

De order gaat vanaf de terminal direct naar het fulfillmentcentrum van Docdata voor verdere afhandeling.

Point2pay is een manier waarop Docdata Payments probeert om de online en offline wereld bij elkaar te brengen.

Stefan Verbaarschott: “Met deze nieuwe betaaloplossing zetten wij weer een belangrijke stap in het veranderende e-commercepaymentslandschap. Wij geloven sterk dat omnichannelstrategieën een nieuwe wending gaan krijgen en dat webshops steeds meer gebruikt worden als reguliere kassa in winkels en op events.”

Nutricia is ook een van de eerste klanten van een ander nieuw product van Docdata: Connect. Dat is een techniek waarbij webwinkels of producenten hun handelswaar direct in de schappen van marktplaatsen kunnen leggen. Dat zijn sites als bol.com, Zalando Lounge en Amazon. Deze sites staan derde verkopers toe om hun handelswaar uit te stallen in hun vitrines. In ruil daarvoor krijgen ze een vergoeding per gerealiseerde verkoop.

Via Docdata Connect worden dagelijks tussen de honderd en duizend producten verkocht.

Foto: zoetnet (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond