Deel dit artikel
-

DPD ‘slaat alarm’ over bezorgingen ASOS

Pakketbezorger DPD gaat Engelse klanten van modewinkel ASOS de avond voor hun bezorgingen ‘alarmeren’. Ze krijgen per sms de vraag welke van de vijf bezorgopties ze het liefst willen gebruiken.

ASOS biedt met zijn logistiek partner DPD deze bezorgoptie sinds kort aan. Voor de klanten is het enerzijds een teken van servicegerichtheid, anderszijds praktisch gemak.

De shoppers krijgen de avond voorafgaand aan de aflevering van hun order vijf keuze:

  • De bezorger legt het pakje bij het huis op een veilige plek en stuurt de foto per app door aan de ontvanger
  • Hij brengt de doos naar het dichtstbijzijnde depot van DPD, alwaar de consument het kan afhalen
  • De klant vraagt of de bezorger het pakje bij de buren op een bepaald adres wil afgeven
  • De bezorger hoeft niet morgen maar overmorgen of de dag erna te komen
  • Bijzondere aflevering: de volgende ochtend voor tienen of ergens op de zaterdagmorgen.

Klanten kunnen de bezorgopties veranderen tot een kwartier voor de oorspronkelijk geplande aflevering. In de DPD-app kunnen ze real time volgen waar de pakketbezorger zich op ieder gegeven moment bevindt. Die real time informatie bood DPD al langer, ook als gevolg van de samenwerking met ASOS.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

DPD is een Duits bedrijf dat actief is in veertig landen. ASOS is een Europees werkende modewebwinkel.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond