Deel dit artikel
-

Dropbox begint eerste merkcampagne

Dropbox houdt zijn eerste merkbouwende campagne ooit, bedoeld om zich te positioneren als favoriete digitale samenwerk- en creatieplek. Dit naar aanleiding van Paper, een concurrent van Google Docs.

Centraal in de campagne staat een video op YouTube, die binnen twee dagen tegen de 250.000 keer is bekeken. Daarnaast zal tot eind oktober op specifieke locaties ook met outdoor worden gewerkt, radio en print.

Deze video, met lange aftiteling, brengt vooral sfeer over en in mindere mate functionele positionering.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dropbox brengt zichzelf naar voren als een hulpmiddel waarmee wordt gecreëerd maar zegt in de video nog niets over het hoe daarvan. Concreet voorziet Dropbox slechts minimaal in in vergelijking met ‘colaboration tools’ als die van bijvoorbeeld Google en Microsoft. Voor veel gebruikers is het vooral een dienst om efficiënt bestanden op te slaan, aan te roepen en te delen.

Gisteren werd een tipje van de sluier opgelicht: gebruikers van Dropbox Paper kunnen een document aanmaken en gelijk beginnen met typen. Anderen kunnen het document dan bewerken.

Concurrent Box ging afgelopen jaar naar de beurs. CB Insights zet de KPI’s van beide bedrijven naast elkaar en komt tot de conclusie dat Dropbox, zeker in het huidige sentiment van dalende waarderingen, te hoog is gewaardeerd in eerdere investeringsronden.

Foto: Magnus Jonasson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond