Deel dit artikel
-

Dubbelcijferige groei meubelwinkels Home24 en Westwing

De Europees werkende online meubelwinkels Home24 en Westwing bewijzen dat de consument moeiteloos banken, kasten en bedden via internet koopt. De bedrijven zien hun omzet met dikke dubbele cijfers groeien.

Home24 boekte een omzet van 59 miljoen euro. Dat is 64 procent meer dan over heel 2013. Westwing, dat meer een winkelclub met aanbiedingen is, deed 76 miljoen aan verkopen. Dat is 68 procent meer dan over heel 2013.

De bedrijfsresultaten (ebitda) kleuren nog rood (Home24: 14,4 miljoen, Westwing: 26,9 miljoen), maar dat is niet ongebruikelijk bij startups uit de stal van Rocket Internet. Beide bedrijven maken deel uit van deze Duitse bedrijvenmachine. Daar wordt doorgaans eerst een groot bereik opgebouwd met forse investeringen. Dat moet ervoor zorgen dat eventuele concurrenten hen amper of niet nog kunnen inhalen. Pas daarna wordt op winst gestuurd.

Home24 verwerkte 370.000 orders onder de 510.000 geregistreerde klanten. Bij Westwing was dat 920.000 orders op een (mail)bestand van 580.000 klanten.

De handel in meubels en andere woonraad op internet is bij Rocket Internet al een zogenaamde ‘Proven Winner’. Het is niet meer de vraag of het een gat in de markt is, maar een gegeven. De cijfers laten het zien, zo klinkt het in deze dia aan de financiële markt.

Foto: emdot (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Rob Bogaers

“Het is zeker een gat in de markt..” Dat gaat het zeker worden ja. We zien ook steeds meer bedrijven die hier actief mee zijn. De grootste concurrent voor deze markt is en blijft de succesvolle omnichannel retailondernemers. Daar groeit de omzet nu ook behoorlijk middels activeren online kanalen.

Ben van duin

Kijk ff naar verlies op omzet. in reguliere meubeldetailhandel zou je binnen jaar uitgespeeld zijn. E com. Is macht van grote getallen. Eerst concurrentie uitroken en dan toeslaan. Fijn voor het latere aanbod.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond