Deel dit artikel
-

Duitse displaymarkt groeit tot 1,3 miljard euro

Adverteerders gaven vorig jaar in Duitsland voor 1,3 miljard euro uit aan display advertising, banners en video. Dat is een netto bedrag, want brancheorganisatie BVDW stapt af van bruto rapportages.

Het gat tussen de brutobedragen, die op de tarievenkaarten van sitebeheerders staan, en de nettobedragen zijn te groot geworden. Het is niet meer geloofwaardig om brutobedragen te rapporteren in marktberichten, zo verklaart BVDW zijn besluit.

Het onderzoek van PwC laat zien dat daarom over 2013 het beeld zien van nettobestedingen van 1,3 miljard euro aan display. Dat is 9,3 procent meer dan in 2012. Voor het lopende jaar wordt rekening gehouden met een toename van ruim acht procent.

Een belangrijke groeimotor zijn de ontwikkelingen op de mobiele markt. Er ging 67 procent meer mediabudget naar campagnes op mobiele kanalen. De Duitse mobiele displaymarkt was in 2013 64 miljoen euro groot. Naar verwachting groeit die dit jaar tot 107 miljoen euro.

In Nederland gaven adverteerders afgelopen jaar 522 miljoen euro uit aan display-advertising, wat een stijging inhoudt van 6,8 procent.

Foto: Adelina Horn (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond