Deel dit artikel
-

Duitse Otto ontdekt ineens de smartphone

Het Duitse Otto ziet de smartphone als het belangrijkste verkoopkanaal voor de toekomst. Het bedrijf denkt dat de desktop gaat wegzakken, dus krijgt de smartphone een centrale plaats in de strategie van de retailer.

Otto is na Amazon de grootste onlineverkoper van Duitsland en met sommige artikelen (meubels, mode) zelfs marktleider.

Enkele dochterbedrijven van Otto genereren al 90 procent van hun omzet online, en de helft van die omzet is ‘mobiel’. ‘We vrezen de digitale transformatie niet, maar promoten hem’, zegt co-CEO Rainer Hillebrand.

En dus gaat Otto fors investeren in de ontwikkeling van apps en mobiele diensten, met behulp van speciale labs als het App Acceleration Center. Ook wil het meer gaan doen met gegevens van klanten. ‘We kennen de helft van de Duitse vrouwen, omdat ze bij ons kopen.’

Deel dit bericht

3 Reacties

Richard Otto

Lijkt op een bericht uit 2012, maar Postorder Otto is gewoon wat traag..

Brian

Wat een inzicht, grandioos!

Pieter

Vergis jullie niet; in Duitsland is Otto echt een begrip! Is heus geen dinosaurus.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond