Deel dit artikel
-

‘E-commercediscounter Lesara Europa’s snelste groeier’

De omzet van de Europees werkende webwinkel Lesara, een warenhuis, groeide afgelopen twee jaar met 7.950 procent. Dat leverde het bedrijf van Roman Kirsch gisteren de prijs ‘snelst groeiende tech­start­up van Europa’ op.

De prijs werd uitgereikt door The Next Web en betaalprovider Adyen als sluitstuk van een reeks nationale nominatierondes. Kirsch’ bedrijf won in Duitsland en ging door naar de Europese finale op The Next Web Conference eind vorige week.

Exacte cijfers maakte Lesara, ook actief in Nederland, niet bekend. ‘Een tweecijferig miljoenenbedrag’, heet het abstract. De ambitie voor 2016 wel: de omzet nog eens ruim verdubbelen.

Lesara werd twee jaar geleden opgericht en is nu in 23 Europese landen actief met een klantenbestand van een miljoen consumenten. Het omschrijft zichzelf als ‘pionier op het gebied van agile retail’. Dat houdt zoveel in als snel en digitaal on­demand produceren van mode & lifestyle trends en de ontwikkeling van fast fashion. Dat gebeurt vanuit werkplaatsen in China en Turkije.

Foto: Laura Brunow Miner (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond