Deel dit artikel
-

E-mail het meest mobiel gelezen

Nederlanders lezen e-mail vaker op hun mobiele telefoon dan op de desktop. Begin 2016 gold dat voor mailverkeer in het weekend. Voor doordeweekse dagen wordt het omslagpunt vermoedelijk in de loop van het jaar bereikt.

Dat blijkt uit de jaarlijkse DDMA Nationale E-mail Benchmark 2016, die vanochtend wordt gepubliceerd. De resultaten zijn gebaseerd op onderzoek van 4,4 miljard (commerciële) e-mails in 172.000 campagnes.

Het blijkt dat het gedrag van de Nederlandse internetter op zich weinig is veranderd. De open- en klikratio’s (COR en CTR) van een gemiddelde e-mailing zijn ongeveer gelijk aan vorig jaar: respectievelijk 35 en 7 procent.

“De energiesector en de goede doelen hebben de beste ratio’s van alle sectoren. Mail van energiemaatschappijen wordt met 59% het beste geopend”, aldus DDMA in een toelichting.

Van alle campagnes is 41 procent geopend op een mobiel apparaat, vorig jaar: 31 procent, en op een desktop 59 procent. Opvallend is dat ondanks de verschuiving in de drager de open- en klikratio’s amper verandering laten zien. Marketeers hebben de inzichten over mobiel gebruik kennelijk effectief verwerkt.

Enkele van die inzichten zijn dat dynamische en dus meer persoonlijke content de gebruiker positief beïnvloedt evenals gepersonaliseerde onderwerpsregels, en kleinere campagnes. Anders gezegd: minder maar beter.

Foto: Joram Huyben (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond