Deel dit artikel
-

eDay: Spotify verkozen tot beste Europese startup 2012

Zojuist is tijdens Emerce eDay bekendgemaakt dat de Zweedse muziekdienst Spotify is uitgeroepen tot de winnaar van Emerce’ Best European Startups 2012.

De lijst met genomineerden is de afgelopen maanden samengesteld door de redactie van Emerce met behulp van VC’s, bankiers, M&A-specialisten en journalisten uit heel West-Europa. De Emerce’ Best European Startups 2012 is een terugkerende prijs en wordt volgend jaar wederom op Emerce eDay uitgereikt.

Spotify is in 2006 opgericht, bereikte in 2011 een omzet 244 miljoen euro en heeft vijftien miljoen actieve klanten wereldwijd. Momenteel is Spotify actief in vijftien landen, waaronder twaalf Europese landen, de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland.

Nummer twee is het Franse vente-privee.com met een omzet van 1,073 miljard euro in 2011. De salesflashwebsite is actief in negen landen, waarvan acht in Europa (Nederland, Frankrijk, België, Duitsland, Spanje, Italië, het Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk) en de Verenigde Staten.

Zalando is verkozen tot de nummer drie. Dit in 2008 opgerichte Duitse bedrijf behaalde in 2011 een omzet van 510 miljoen euro. De online retailer is actief in veertien Europese landen, waaronder Nederland, Frankrijk, Italië, UK, Noorwegen en Polen.

De top tien bestaat verder uit:
4. Criteo
5. Gidsy
6. Adyen
7. SoundCloud
8. WeTransfer
9. iZettle, en
10. Wonga

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Ferdinand

Alleen het businessmodel van Spotify is nog een puntje. Ze mogen direct 99% van de omzet afdragen aan de platenlabels. Dus hoe meer streams, hoe meer omzet, hoe meer problemen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond