Deel dit artikel
-

Eerste virale business-to-business campagne KLM

Reclamebureau Lemz heeft voor KLM online een virale business-to-business-campagne ontwikkeld onder de noemer 'een vliegtuig van de zaak!'. Bedoeling is om als bedrijf in een zo kort mogelijk tijdsbestek zoveel mogelijk Bluecredits (bonuspunten die je inwisselt voor vliegtickets) te sparen. En dat kan door zo veel mogelijk anderen te attenderen op de KLM-actie.

In plaats van het inzetten van advertising, heeft LEMZ een virale member-get-member campagne ontwikkeld, waarbij verschillende KLM databases benaderd en gecombineerd worden met een e-mailing en mailing per post. Elk van deze doelgroepen verdient bonuspunten binnen hun spaarprogramma voor elke nieuwe BlueBiz deelnemer die zij aandragen.

Deelnemende groepen worden op de actie-site aangespoord om hun relaties/klanten te tippen op BlueBiz via een e-card. De ontvangers van de e-card komen terecht in het inschrijftraject van de actie-site. Ter verduidelijking: BlueBiz is het spaarprogramma van KLM voor bedrijven, die geen kortingsovereenkomst hebben met KLM (midden- en kleinbedrijf). Via het BlueBiz programma sparen deelnemers elke vlucht BlueCredits, die bij voldoende saldo eenvoudig ingewisseld kunnen worden voor gratis tickets. De besparing van de zakelijke vliegkosten kan hierdoor oplopen tot 10 procent.

Door aan de actie mee te doen maken alle BlueBiz deelnemers per 15 december 2004 kans op een vliegtuig van de zaak: een dag lang de exclusieve beschikking over een Fokker 50 van KLM Cityhopper, waarmee men met 50 personen een dagtrip kan maken naar een willekeurige Europese bestemming.

Naast direct mailing en pr wordt aanvullend gebruik gemaakt van zeer beperkte advertising. Dat gebeurt onder meer door webvertsing op specifieke doelgroepsites zoals zibb.nl, het plaatsen van een advertorial in KLM Agent (gericht op de reisbureaus) en een insert in Flying Dutchman Magazine.

Deel dit bericht

1 Reactie

Bas

`een dag lang de exclusieve beschikking over een Fokker 50 van KLM Cityhopper` www.wineenvliegtuig.nl ? aktie met ATP en Hot-orange? virale campagne? Paar jaar geleden?  Goed voorbeeld doet nog steeds volgen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond