Deel dit artikel
-

EK stuwt verkopen smart-tv’s

Echt verrassend is het niet, want bij elk EK stijgt de verkoop van televisies, maar voor het eerst is er een verschil: dit jaar is er opvallend veel vraag naar smart-tv’s. Dit zijn televisies waarmee het mogelijk is om internet op televisie te bekijken.

Volgens UNETO-VNI, de brancheorganisatie voor de technische detailhandel, is de verkoop van deze tv’s deze week fors gestegen. In totaal verwachten elektronicazaken, dankzij het EK voetbal, 10 à 15 procent meer televisies te verkopen.

Volgens de elektronicazaken aangesloten bij brancheorganisatie UNETO-VNI is de laatste weken vooral de vraag naar smart-tv’s opvallend. De reden dat voor een smart-tv wordt gekozen is om een gemiste wedstrijd of nabeschouwing eenvoudig terug te kijken. Dat doet men liever, via een app, op het tv-scherm zelf.

Veel kopers blijken op de hoogte te zijn van de Sportzomer-app van de NOS. De app van de NOS komt in elk geval via Smart Hub tv van Samsung en smart-tv van Philips beschikbaar en waarschijnlijk ook via LG en Sharp. Bij de Olympische Spelen kunnen sportliefhebbers zelf bepalen naar welke sport zij willen bekijken.

Volgens de elektronicawinkels is er ook meer vraag naar 3D-televisie. Alle EK-wedstrijden worden in 3D geregistreerd. Die worden tijdens het toernooi nog vooral in cafés en bioscopen getoond, maar er wordt serieus gekeken of de hoogtepunten van de Olympische Spelen via speciale kanalen op de kabel in 3D uitgezonden gaan worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

tim

lijkt wel alsof mijn tv vervloekt is. Wanneer er een EK of WK is, krijgt het opeens kuren. Gelijk een ledje aangeschaft!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond