Deel dit artikel
-

E-mail dood? Europa laat dubbelcijferige groei zien

E-mail wordt om de zoveel tijd dood verklaard, maar Europese cijfers van comScore laten aanhoudende groei zien. Zeventig procent van de Europeanen gebruikte in juni webmail, veertien procent meer dan vorig jaar.

Internetgebruikers in 49 (van de vijftig) Europese landen brachten in juni zeven procent van al hun online tijd door met webmail. Socialmediaprofeten mogen graag roepen dat e-mail dood is, maar de cijfers van marktonderzoeker comScore laten het tegendeel zien.

Kort voor de zomer logden 277 miljoen Europeanen in bij diensten als Hotmail, Gmail, Mail.ru en Yandex. Dat is 69,5 procent van de totale digitale populatie en veertien procent meer dan in juni 2011.

In Nederland logde kort voor de zomer 78,9 procent van de internetters in op webmail. Dat was nog vijf procent meer dan het jaar ervoor. De cijfers laten zien dat er geen land is waar het e-mailgebruik afneemt.

Hotmail is de populairste webmaildienst, Gmail en de Russische maildiensten zijn de snelste groeiers.

Europeanen waren gemiddeld 25,9 uur online in de maand juni.

ComScore is niet staat om het gebruik van lokale mailclients te meten.

Foto: esparta palma (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeremy

Email werkt uiteindelijk toch het best om lange berichten te typen of afspraken te maken. Beter dan social media, aangezien dat vaak openbaar te bekijken is terwijl je dat niet altijd wilt. Ik verwacht overigens dat Gmail Hotmail in gaat halen qua populariteit. Hotmail was gewoonweg één van de eerste op de emailmarkt, maar levert tegenwoordig een teleurstellende dienst.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond