Deel dit artikel
-

(Emerce Engage) Van massa naar persoonlijk

De omzet van Bidvest Deli XL is voor bijna 90 procent afkomstig van het platform delixl.nl. De grote hoeveelheden transacties en repeterende aankopen – 4,5 miljoen artikelen per maand – vragen om een zeer datagedreven aanpak om greep te krijgen op het vluchtige website bezoek van de klant. E-commerce manager Niek Sanders vertelt er meer over op Emerce Engage.

Bidvest Deli XL is de horeca groothandel met naar eigen zeggen een leidende positie in Foodservice: First for Foodservice. Het assortiment straalt passie voor food en service uit. De onderneming heeft 16 vestigingen en draait jaarlijks 725 miljoen euro omzet. Klanten zijn ziekenhuizen, verzorgingshuizen, bedrijfsrestaurants, cateraars, restaurants, lunchrooms, hotels, cafetaria, fastfood, attractie- en bungalowparken, dierentuinen, congrescentra en gemakswinkels.

Online ontwikkelingen spelen een duidelijke rol in de wereld van food en bieden de mogelijkheid om de verhalen achter producten te delen.

Niek Sanders heeft zowel aan bureauzijde als via eigen ondernemerschap in de vuurlinie de kracht en kansen van online marketing en e-commerce ervaren. In 2010 is Niek door Bidvest Deli XL gevraagd zijn kennis op gebied van e-commerce in te zetten. Sindsdien werkt hij aan het vergroten van de omzet via delixl.nl en stuurt hij een team online specialisten aan. Hierbij spelen search merchandising, conversie optimalisatie, data, en personalisatie een grote rol.

Emerce Engage wordt gehouden op 11 december in Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond