Deel dit artikel
-

(Emerce eRetail) Schuh scoort met bricks & clicks

De aanwezigheid van fysieke winkels in een stad heeft een positieve invloed op onlineverkopen. Dat vertelde Sean McKee, hoofd e-commerce van schoenenretailer Schuh, vorig jaar op Emerce eRetail in Bussum. Volgende week is hij weer in Nederland, dit keer voor Emerce eRetail Europe.

Schuh heeft een geschiedenis van 30 jaar in Engeland, Schotland en Ierland, waar het zo’n negentig winkels heeft. Aanvankelijk geloofde het bedrijf totaal niet in online schoenenverkoop.

Maar Schuh is inmiddels een succesvolle brick & clicks formule. Klanten worden onder meer geholpen via webcams en sociale media voor webcare, methoden die goed passen bij de relatief jonge doelgroep.

Het gedrag van die klant verandert wel voortdurend. Sinds kort heeft Schuh bijvoorbeeld te maken met de tabletkoper, die zich weer anders gedraagt dan de smartphonegebruiker.

McKee houdt een lezing onder de noemer Proximity: Weapon of Mass seduction? Hij is niet enige spreker die crosschannel ter sprake brengt. Names Björn Borg spreekt digitaal marketeer Noelia Guinon over voorraaden en logistiek in een crosschannelomgeving. En zal Chris Conway van ASDA/Walmart (de Britse tak) gaan vertellen over online en offline commercie.

Emerce eRetail Europe wordt dit jaar gehouden in Hilton DoubleTree Skylounge in Amsterdam, vlak bij de Openbare Bibliotheek in Amsterdam, op loopafstand van het Centraal Station. Registreren kan hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond