Deel dit artikel
-

Emerce Performance: betaalde content met een journalistieke insteek

De New York Times vestigde in augustus een speciaal team in Londen dat zich bezighoudt met native advertising. Kaylee King-Balentin leidt de Londense vestiging van T Brand Studios en vertelt er donderdag op Emerce Performance meer over.

De New York Times is sinds vorig jaar bezig met native advertising, gesponsorde content die nauwelijks van redactionele bijdragen is te onderscheiden. Daartoe heeft de krant een afdeling opgericht met 37 medewerkers die tot nu toe 70 campagnes voor zestig klanten heeft ontwikkeld.

De Londense vestiging moet internationale klanten aantrekken. Enkele medewerkers van wat tot voor kort de International Herald Tribune heette verhuizen van Parijs naar Londen.

Kaylee King-Balentine was hiervoor verantwoordelijk voor de betaalde video content die de studio produceert voor het dagblad. Zij won eerder een Emmy Award (als producer) alsmede een OMMA en Digiday Award (als regisseur).

Emerce Performance vindt plaats op 19 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond