Deel dit artikel
-

Engels m-commerce verviervoudigd

Het kopen van producten en diensten via de mobiele telefoon wint aan populariteit. Engelse consumenten kopen ruim vier keer vaker iets per mobiel dan vorig jaar.

Exacte omzetcijfers geeft de Interactive Madia in Retail Group (IMRG) niet in zijn maandrapport. Wel geeft de brancheorganisatie aan dat de groei net als vorige maanden ruim boven de driehonderd procent lag (mei, juni, juli: 360, 356 en 313 procent).

Dit soort cijfers laat de toenemende belangstelling en potentie van mobiele handel zien. Ze zeggen niets over hoe een mobiel bedrijfsmodel moet functioneren en dat retailers doorhebben hoe ze de ambulante consument moeten aanspreken. Uit een recent Duits onderzoek blijkt namelijk, dat bijna de helft van de consumenten een mobiel transactie afbreekt omdat die te omslachtig is.

De IMRG-cijfers laten verder zien dat elektronica, cadeaus en lichaamsverzorging duidelijk in de belangstelling staan van de online kopers.

Een van de respondenten, warenhuis John Lewis, zegt dat de productgroep elektronica zijn groei vooral dankt aan apparaten als de iPad, Nook, Kobo en Amazon Kindle. Dat is een signaal voor mediabedrijven waaruit ze kunnen afleiden dat consumenten in de komende kwartalen en jaren meer digitale media gaan kopen. Genoemde tabletcomputers bevatten stuk voor stuk ingebouwde digitale downloadwinkels. Mede door deze vraag zag John Lewis de elektronicahandel met 57 procent toenemen.

Foto: Matt MacGillivray (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond